En sån där dag...

Den här dagen har inte varit min dag. Igår kväll kom på lillan på att det var "morgon" direkt jag hade lagt mig vid 23.30 - tiden. Till kl 01.30. Direkt jag hade lyckats somna klampade sambon in efter att ha jobbat övertid. Kl. 02.00. Härliga, underbara natt.
Vad helt död när jag vaknade i morse, ögonen stod i kors och jag tror knappt jag kunde nehärska mitt eget modersmål. Mest "gurgel", "grymt".
Lyckades sova en stund på dagen och fick ny energi - rensade i jordgubbslandet (det kanske inte räknas som ett "land" dock då det bara är en pallkrage), städade på gården, busade med lillan ute, tränade Vixie och städade inne.

Sedan kom jag på den briljanta idén att vara lat och gå in och hämta vanliga vattenkannan för att vattna blommorna ute istället för att börja slåss med vattenslangen/pumpen/brunnen.
Ställde kannan på den lilla kanten mellan de två diskhoarna och körde igång kranen medan jag fixade med lite annat i köket, "rinner det över rinner det ju ner i diskhon", tänkte jag.

Helt plötsligt låter ljudet lite annorlunda och jag tittar dit - vatten över halva köksgolvet, det FORSAR från kannan och rakt ut på golvet!
Det hade runnit efter handtaget. Ibland har jag de mest fantastiska idéer.

Ringde sambon och bad om ursäkt för eventuell framtida vattenskada.
Torkade upp det som gick och gick sedan och bytte blöja på lillan. Blir nerkissad. Inser att detta var en dag jag skulle ha stannat i sängen.
Jag som tänkt färga håret ikväll. Vågar jag tro?

Det är bara att skratta åt eländet..

Modell: Vixie
Fotograf: Jag
Utrustning: Nikon D60, Nikkor 50mm 1:1.4, reflexskärm silver
(Ha ha,
lite för skarpt med silverskärm, stackars Vixie.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0