Nu är den här!



 

Min reflexskärm (5 i 1) kom med posten redan idag! Sambon var negativ och sa hela tiden att "du får den absolut inte förrän måndag", när jag försökte vara glad åt att det stod 1-2 leveransdagar. DÄR FICK DU!
Stod i köket när jag såg postbilen närma sig vårt hus, SLÄNGDE mig till köksfönstret och såg honom trycka ner ett stort, runt paket i brevlådan! Kan säga som så att skorna knappt hann med mig ut!

Provade den lite snabbt nu, den silvriga sidan har jag använt. Det är dock inte det enklaste att hålla en kamera och fotografera, medan man håller en skärm som är 80 cm i diameter och försöker få med ett barn som bara vill sitta PÅ skärmen i fråga... Så, bilden ovan som har finare ljus blev ändå en sämre bild - fokus på fel ställe bland annat, men jag vill bara visa hur den lättar upp skuggorna man så lätt får! Bilderna är helt oredigerade.

 


Med reflexskärm



Utan reflexskärm

Som sagt, bilden utan blev ju ursöt bara för att jag tänkte visa skillnaden. ;) Men ni ser vad jag menar va?
Nu ska jag bara lära mig att använda denna rätt utan att det blir fel-exponerat osv. Övning ger färdighet! Om regnet håller sig borta ikväll tänkte jag plåga våra vänner som kommer på middag med att stå modell. ;P Tur att jag har gjort en supergod efterrätt (om jag inte misslyckats totalt med den)!

Bilderna nedan är tagna med reflexskärm





Kommentarer
Postat av: Sandra

Blir mycket bättre, jag måste också börja använda min men skulle ha haft en lite mindre också som är lite enklare att hålla ;)

2012-05-25 @ 20:39:49
Postat av: terese

Blir ju kanon! Skaffat lightroom än?

2012-05-26 @ 20:23:13
Postat av: josefin

Adobe lightroom? Är helt oinsatt i det, ska det vara bra?

2012-05-26 @ 22:55:50
Postat av: terese

Du måste ha det! Redigeringsmöjligheterna är oändliga :D

2012-05-27 @ 17:17:55
Postat av: Josefin

Jag försöker ju hålla mig till att inte redigera mer än verkligen nödvändigt. Men kan ju vara kul att testa det. ;)

2012-05-27 @ 20:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0