Formen 2012

När jag blev gravid trodde jag att kroppen skulle bli en katastrof när allt var "över". Många skrämde upp mig med skräckbilder och sa att kroppen aldrig mer blir sig lik osv.
Jag tycker det var totalt onödigt och visst, för en del kanske kroppen förändras väldigt mycket, för mig har den också förändrats men inte alls lika mycket som jag hade föreställt mig.

Jag har nu gått ner mina 19 kg som jag la på mig under graviditeten (vågen stod på härliga 81 kg den dagen lillan föddes) och nu är den nere på 62 kg igen.
Egentligen vill jag gå ner några till eftersom jag brukar väga ungefär 58. Men det kommer nog under sommaren, jag springer, tränar pilates och går en långpromenad (minst) per dag.

Visst, jag behöver träna magen mer, den är ju inte riktigt lika fast som den varit, men det spelar ingen roll för jag är ganska nöjd med den som den är nu i alla fall!
...det har ju trots allt varit en bebis där inne. En STOR bebis dessutom.

Jag kommer våga visa mig på stranden i bikini - för när känner man sig NÅGONSIN snygg i bikini? Det gjorde jag inte förrut heller, och när man ser tillbaka på bilder förstår man inte vad man tänkte med...

Men, kroppen blir inte total-förstörd för att man är gravid och föder barn. Den ändras lite, men med träning och rätt kost så är man på rätt köl rätt snabbt igen.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Snygging :)

2012-05-29 @ 17:07:05
Postat av: terese

Var bara den där lilla biten med rätt kost och träning... Fast jag har iofs fått bort 20 av de 30 jag ökade ;) bra kämpat!

2012-05-29 @ 17:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0