Visst får man heja på sig själv?

Jag är faktiskt ganska nöjd med mig själv.
Min inskrivningsvikt var 62 kg när jag blev gravid. På förlossningen stod vågen på skrämmande 81 kg, alltså +19 kg!
Var väldigt skeptisk att jag skulle få bort det på nio månader som dom hävdar att det brukar ta efter en graviditet.

Nu, 5 månader senare, står vågen på underbara 61,8 kg!
Igår kom jag i alla mina vanliga jeans utan problem så nu återstår bara cirka 4 kg till målvikt.
Känns i alla fall som att alla promenader har gjort sitt! Lycka!

Dessutom tycker jag inte alls att bristningarna syns särskilt mycket längre, dom har liksom redan bleknat?
Fick ju bara bristningar just runt navel-området vilket var skönt. Men såhär i efterhand bryr jag mig verkligen inte om min mage hade sett ut som tigerränder! Man fick ju något så otroligt fint som man aldrig någonsin kan jämföra med att vara nöjd med sin kropp. Det är väldigt banalt.
Men det känns ju ändå roligt att man inte ser så tokig ut som man hade föreställt sig när man blev gravid! Typ hängskinn ner till knäskålarna osv. Haha, vad löjlig man var!

Kommer LÄTT att unna mig en fin bikini i sommar och stolt gå på stranden med mina små tigerränder! Nu när det börjar tina på vägarna ska jag börja springa igen så lagom till badsäsongen SKA jag vara i mitt livs form (eller nåt) igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0