Save it for a rainy day

Jag fick - eller snarare drabbades av - en vision när jag var ute på dagens promenad i skogen - trots det blöta vädret. Det finns en myr (eller något liknande då jag egentligen inte vet vad som kännetecknar just en myr) i skogen och med dimman som låg ganska tät idag tänkte jag att det borde bli utomordentligt mysiga bilder där.
Sagt och gjort. Drog med mig min Emmaljunga-barnvagn genom skogen (självklart fanns det ingen stig), fick mörda en spindel med mina bara händer - bland det värsta jag har gjort och var tacksam över att lillan sov. Stackarn kunde ju ha fått men av den där terrängen!

När vi kom fram kändes allt perfekt! Jag skickade ut Vixie på det öppna fältet och insåg sedan mitt misstag. Gympaskor. I träskmark. En mycket tveksam kombination vill jag lova. Men, jag har aldrig varit någon hejjare på matematik.
Sjöblöt men ganska nöjd gick vi till slut därifrån med x antal bilder i kameran.

Här har ni resultatet!
Jag bara älskar dimman och effekten den ger!








Modell: Vixie
Foto: Jag
Utrustning: Nikon D60, Nikkor 50mm/1:1.4G



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0