Ibland går det undan...

08.00 och jag har hunnit äta frukost, mata lillan och Vixie, dammsugit hela huset, skurat, kört en tvättmaskin, hängt tvätten från igår kväll, diskat, städat soffan, "möblerat om" i hallen (dvs tagit bort skohyllan tills jag hittar den jag SKA ha)... rätt effektiv morgon skulle jag vilja påstå!

Idag är det sol och varmt och vi ska gå ut och gå som vanligt, det blir en promenad ner till havet - jag ÄLSKAR att bo såhär nära havet - där Vixie ska få svalka av sig! Hon blir så matt eftersom hon alltid ligger i solen, hon gillar att sola, eller springer omkring som en vettvilling.
På tal om att springa så träffade vi två andra shelties igår! Vixie blev så glad! Men... besvikelsen var ett faktum. De var inte alls sugna på att springa och leka. Den ena (en liten dam på 1 år) stod mest bredvid sin matte och den äldre (4 år) skällde mest på ungdomar som passerade. :P
Så, till slut gick vi vidare och Vixie såg sig inte ens om. I vanliga fall brukar jag få tvinga henne ifrån andra shelties! Synd! Hade varit kul med någon sheltie-kompis.




Modell: Vixie
Utrustning: Nikon D60, Nikkor 50mm/1.4G
Reflexskärm silver

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0