Årets stora händelse

I sommar blir det bröllop!
Och jag har i vanlig ordning helt glömt bort att skriva om det. Det är inte vi utan Dannes bror och Carolina som ska gifta sig. Det kommer att bli helt underbart, jag är så löjligt lycklig för deras skull! Och inte blev jag mindre glad när hon bad mig att vara hennes tärna - kan säga att tårarna rann!

Men jag undrar vad jag ska lyckas få ihop för möhippa? Dessutom vet jag inte vilka av hennes vänner hon vill ha med osv. Jag känner inte dom. Så jag bad henne skriva upp när det börjar närma sig, vilka hon vill ha med. Bra tärna va?

Dessutom ska jag fotografera hela bröllopet. Men jag blev lite nervös när jag gjorde research på hur man fotograferar ett bröllop på bästa sätt och stötte på en lista med bland annat denna punkt:

"9. Ta aldrig kort på en väns bröllop om du inte är helt säker på att du kan leva upp till förväntningarna. Misslyckas du med bilderna löper du risk att förlora din vän."

Ha, ha, ja, NU känns det mycket bättre. Jag är osäker på hur vi ska göra under själva vigseln, jag kanske får försöka lära Danne några tricks?
Bröllopet kommer att vara utomhus vid havet så det är en fördel vid fotografering. Jag behöver träna med mitt nya objektiv - som ÄNNU inte har anlänt - och även träna på att använda det naturliga ljuset bättre. Vad som känns roligt med just denna fotografering är att nu har jag ett mål så att jag MÅSTE bli bättre!

Undrar just vem jag hade tänkt skulle fotografera på lillans dop?! Det brukar bli så fula bilder i kyrkan dock. Nåväl, får väl ta vanliga "trista" blixt-kort. Det är ju mest för minnen man vill ha bilder från dopet. Lillan får jag väl fotografera själv efter cermonin.




bild lånad från www.kamerabild.se



Kommentarer
Postat av: Terese

"Misslyckas du med bilderna löper du risk att förlora din vän"



Om man nu bett en vän fixa bilderna så får man ta det som kommer anser jag. Att anlita en proffsfotograf kostar runt 5 000-10 000...



Jag är supernöjd både med vår proffsfotografs bilder + de bilder som togs av våra vänner och tillsammans blev det en perfekt mix av mer och mindre seriösa bilder, rena bröllopsporträtt, vissa bara på detaljer, andra på känslor, några på folk i allmänhet eller omgivningarna :)



Fråga henne först vilka bilder hon ser som att hon "måste ha" och gör bort det innan vigseln i lugn och ro, och ta resten som det kommer :) Säkert är det fler med digitalkamera som dyker upp och kan bidra med kompletterande bilder till fotoalbumet också :)

2012-02-12 @ 19:42:30
URL: http://mammanoisak.wordpress.com
Postat av: Josse

Absolut Terese! :)

Jag pratade med henne om detta igår och hon skrattade bara! Så det är bara jag som nojjar, haha!



Dessutom finns det tid och möjlighet att "träna" på platsen där dom ska gifta sig (utomhus) så man får bra bakgrunder och rätt ljus osv. Så det kommer nog att gå hur bra som helst.

2012-02-13 @ 09:09:39
Postat av: Ida

HAHA! Dog när jag läste det där! Då är det nog en riktig bridezilla man har som vän isf... Och alla vet hur duktig du är på att fota, så det är nog ingen fara för brudparet! ;)

2012-02-13 @ 12:29:44
Postat av: Josse

Haha, ja Carolina är inte bridezilla-material. ;)

Aw, tack! <3

2012-02-13 @ 19:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0